* on-line.gr *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Editorial: Το περιοδικό μας ξεκίνησε από τον Πάνο Σ. Αϊβαλή, δημοσιογράφο πριν είκοσι χρόνια [1996] με μοναδικό σκοπό την παρουσίαση όλων των τάσεων της Λογοτεχνίας -ελληνικής και ξένης- με κύρια έμφαση στην ελληνική λογοτεχνία και ποίηση. [ http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/Yfos/Yfos.html ]
Η Φωτό Μου
Επιμέλεια Σελίδας: Πάνος Αϊβαλής - kepeme@gmail.com...............................................................................
δ/νση αλληλογραφίας: Μεσολογγίου 12 Ανατολή Νέα Μάκρη 190 05, τηλ. 22940 99125 - 6944 537571 και 210 8656.731
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή, 16 Ιουλίου 2017

Νίκος Παπανικολάου: "Μόνο εάν σπάσεις οποιονδήποτε σύνδεσμο σου δημιουργεί εξάρτηση μπορείς να είσαι πραγματικά ελεύθερος..."


Περί ποίησης




             [ Μέρος Ι ]        


Αθήνα, 5 Ιουλίου 2017
                Αγαπητέ Εκδότη,
Ονομάζομαι Νίκος Παπανικολάου και είμαι 24 ετών. Είμαι απόφοιτος οικονομικών και από την περασμένη χρονιά δουλεύω στο οικονομικό τμήμα του ομίλου ΕΝΤΕΚΑ, έναν όμιλο ο οποίος ασχολείται με Ενεργειακές τεχνολογικές κατασκευές και με Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας γενικότερα.
Βρίσκω το θάρρος να σας γράψω και να σας γνωρίσω μερικά ποιήματα μου. Δε ξέρω τι σχέση μπορεί να έχει ένας άνθρωπος με την ποίηση, ούτε ξέρω γιατί κάποιος γράφει ποίηση. Μπορώ να πω μόνο πως είναι κάτι αναλγητικό, που σε πιάνει από το χέρι δυο λεπτά, σε βγάζει μια βόλτα στα στενά κι ύστερα σου λέει - ζήσε, δεν έχεις άλλη επιλογή. Θυμάμαι πως κάποτε, συζητώντας σε μια παρέα για την ποίηση, είχα πει πως ένας ποιητής οφείλει να είναι ανήθικος. 
Κάποια τότε μου εναντιώθηκε και με έβρισε άσχημα. Δεν απολογήθηκα κι ούτε σκοπεύω να αλλάξω ποτέ αυτή την άποψη μου, όχι από εγωισμό ή μισαλλοδοξία, αλλά επειδή πιστεύω πως μόνο εάν σπάσεις οποιονδήποτε σύνδεσμο σου δημιουργεί εξάρτηση μπορείς να είσαι πραγματικά ελεύθερος. Και ακριβώς εδώ βρίσκεται η ανηθικότητα της ποίησης, άπαξ και σε βρει η ποίηση πρέπει να βρίσκεις το θάρρος να μιλάς και να λες 
«Είμαι αυτός και αυτός, γιατί τολμώ να είμαι αυτός κι αυτός. 
Έλα και διάβασε τα ποιήματά μου και γίνε κι εσύ αυτό που πραγματικά θες, 
πέρα από κάθε σύνορο και κάθε δεσμό, γιατί αλλιώς –φίλε μου- 
θα σε περάσουν για άλλο στη ζωή και θα μιλάνε για κάποιον άλλο
 και όχι για σένα, και αυτή την ανηθικότητα δεν πρέπει 
να την επιτρέψεις, ούτε να της χαρίσεις δευτερόλεπτο κοντά σου».
Με αυτές τις σκέψεις, κάνω το πρώτο μου εγχείρημα να σας προσεγγίσω. Γνωρίζω πως υπάρχει μια επιφύλαξη προς τους νέους ποιητές και φαντάζομαι πως η επιφύλαξη αυτή μεγαλώνει όταν πρόκειται για τόσο νέους ποιητές. 
Σας ζητώ μόνο να διαβάσετε τα ποιήματα μου και θα χαρώ να επικοινωνήσετε σύντομα μαζί μου.
Με εκτίμηση,
Νίκος Παπανικολάου
~~~~~~~
              Αγαπητέ κ. Ν. Παπανικολάου,
Διάβασα την επιστολή σας, την οποία βρήκα άκρως ποιητική. Ξεφεύγει από τα στενά όρια μιας επιστολής  του ποιητή προς τον εκδότη και ότι από μόνη της είναι ένα αφήγημα // ποίημα που διαβάζεται και αυτόνομα. Έτσι πήρα το θάρρος να την μοιραστώ με τους φίλους και αναγνώστες μας, ως προς το ύφος που βρήκα μέσα από την γραφή σας.
Αναγιγνώσκοντας τα ποιήματά σας με άγγιξε η γραφή σας και το ύφος τους.
Έτσι σκέφτηκα να τα δημοσιεύσουμε εδώ σ' αυτή την Σελίδα του περιοδικού και να τα μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας και φίλους της ποίησης.... που όπως λέτε μπορεί να μην έχει άπειρους φίλους αλλά έχει αρκετούς πιστούς.
Συνεχίστε να γράφετε προς τέρψη των φίλων της ποίησης.

με φιλικούς χαιρετισμούς
Πάνος Αϊβαλής
πρώην εκδότης
και υποψήφιος συνταξιούχος

Δεν υπάρχουν σχόλια: